Friday, October 15, 2010

Pembentangan Bajet 2011 Bantuan Khas RM500 Untuk Penjawat Awam



Salam semua, ramai ternanti² pembentangan bajet 2011 berakhir dan terutama sekali tentu lah berkenaan bonus bagi kakitangan awam am nya...akhir nya penantian yang di tunggu² oleh semua kakitangan awam membawa berita gembira kerana Datuk Seri Najib dalam pembentangan nya mengumumkan bantuan khas RM500 yang akan diberikan pada hujung Disember ini...

Selain itu, intensif yang lain semasa pembentangan bajet 2011 ini adalah mengenai Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) yang akan di mansuhkan dan kemungkinan akan digantikan dengan penilaian yang lebih sesuai...

Bagi kakitangan wanita yang bersalin pula, pembentangan bajet ini meluluskan tempoh sehingga maksima 90 hari untuk cuti bersalin dan tempoh cuti bersalin ini boleh dibuat pilihan samada 60 hari atau 90 hari...sekian untuk makluman berita terkini dari Papan Kekunci Ku...:)


3 comments:

Slyders said...

RM500? Zaman Tun dr. Mahathir jauh lebih baik... Hampir tiap2 tahun dpt bonus... Tak kurang RM1000 - RM1500. Best. Nampaknya PM2 selepas Tun takde yang lebih memahami penjawat awam mcm Tun. bagaimana pun Alhamdulillah... kira oklah tu...

ron said...

setuju² dengan slyders..dengan keadaan skrg ni, rm500 cukup² mcm aku ni blh lagi...kesian pada penjawat² awam yg lebih memerlukan...

Tn.Punya said...

takpe rone.. bersyukur ..aku yg keje swasta takada dpt apa pon..huhuh..dapat dengar je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...