Tuesday, March 27, 2012

Berjalan Atas Kaca di Pergunungan Tianmen

Inginkan tempat percutian yang berlainan dan mencabar diri anda? Disebuah daerah Zhangjiajie, China terdapat satu tempat pergunungan yang membolehkan anda berjalan atas kaca di kawasan pergunungan Tianmen.





Dikenali sebagai Tianmen Mountain Glass Skywalk berkedudukan 4700 kaki (1,430 m) di atas paras laut. Tianmen Mountain Glass Skywalk ini telah dibina sebanyak 2.5 inci kaca jernih, membolehkan pengunjung yang datang untuk melihat pemandangan yang amat menakjubkan dengan dikelilingi awan biru.


7 comments:

c'axoera ヅ said...

tak rasa saya berani hehehe walaupun tempat ini memang menarik :)

Liana Ryan said...

waaaaaaaaaaaa.. cantik!!!

Razif Mokji said...

kalau gayat habis ni ... sebab macam tak pijak tangga rasanya kot

LiNda said...

huuuu...tak mungkin linda akn naik ni..takutnye, terbyang kalo kaca tu pecah ke...errr

✿ pink velvet ✿ said...

cantiknya :) tapi dah tentu2 tkot, mesti asyik pkir "kalaulah cermin tu pecah" hahaha!

eLL said...

gayatnyer...tgk gambar pun rasa gayat kalau berjalan atas tu tak berani kot..

Aida Omar said...

gayat dah satu hal.. takut time jalan tu roboh kaca tu.. aaaa... tidak!! hihi..tapi macam best je kan.. mesti time habis jalan tu pitam..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...