Saturday, May 1, 2010

Maxis Broadband Kembali Laju

Topup Maxis Broadband

Sebelum aku nak mulakan entri, aku nak ucapkan Selamat Hari Pekerja kepada semua pekerja² yang membaca entri ni...termasuk lah aku yang bekerja makan gaji sekarang ni, tapi disebab kan aku memang bercuti hari sabtu dan ahad...memang tak de rasa pun cuti hari pekerja ni...hehehe. Kepada student² atau penganggur² terhormat yang membaca entri ni, pada aku korang wat blog ni pun dikira sebagai pekerjaan jugak...aku nak ucapkan syabas kepada blogger² walaupun cuti hari pekerja, tapi entri² baru masih tetap berjalan seperti sedia kala...panjang lak aku cite pasal kerja ni, dah lari dari tajuk entri lah pulak...

Sebenarnya aku nak ceritakan Maxis Broadband aku yang dah kembali kepada kelajuan asal seperti sedia kala...disebab kan penggunaan kouta tahap maksimum yang dah aku pakai, tahap kelajuan sebelum ni memang membuat kan aku tension untuk on line especially masa aku nak buat blogwalking...terus aku ambik telefon dan dail ke talian 1800 82 2000 untuk membuat pendaftaran on line yang memang aku tak paham macam mane prosedur nya...aku nak ucapkan terima kasih pada operator servis yang guide masa on line registration petang tadi, tahap servis Maxis Broadband aku bagi 5 bintang sebab aku dah berblogwalking dengan cerianya...hehehe. Kalo macam ni Maxis kena bagi aku komisen lebih lah sebab dah promote baik² dalam entri kali ni...hehehe

Detail Penggunaan Maxis Broadband Aku


18 comments:

cikCOKLET:) said...

maxis laju ekk..
saya paki celcom broadband.skang nie lembap ssngt!geram...g ngadu kat celcom center..still cmnie jgk!hmmm..
x suka!:/

Unknown said...

ramai yang kate celcom broadband macam tu...tapi terpulang pada pengguna² kat luar sane...tepuk dada tanya selera...

Sesopie said...

Sophie pakai streamyx je..Taktahu sal broadband.. Kalau kat UTm pakai wireless U..hehhee

saljuhumairah said...

dulu dah pernah pakai maxis..
tapi kecewa hati yang lara..

akuvision said...

Maxis ada had penggunaan, guna dulu pun sempat dua bulan lepas tu bila dah off limit, nak buka internet pun tak boleh. La ni guna streamyx broadband, line laju n stabil serta memuaskan. Berbanding celcom, line sini tahap EDGE, Maxis HSDPA 1MB dan Streamyx 1MB. Nasib baik streamyx ada pakej OKU, jimat separuh harga!!!

Ann said...

aku guna maxis broadband, n aku setju tahap operator servis mmg tip top lah...laju n murah..48jer sbulan..
aku de gak cuba clcom kwn aku punyer, xselaju maxis, mybe coverage tmpt aku ni xngam ngn celcom kot..

Anonymous said...

yeke maxis laju ek?
dengar cite slow
adeh
hehehe =D

Adeq Aien said...

maxis laju eyh?
ingat nak bertukar jugak..
ron, volume maximum utk maxis brp GB?
Celcom 5GB je, kalo nak tmbh 5GB lagi tmbh RM20..

nuriz said...

maxis laju ke, kwn saya guna baru je lagik tapi slow le mcm guna tmnet dial up je, kadg2 putus

Mcjust said...

ye betul tu maxis broadband mmg laju~ celcom dah terlalu ramai pengguna~ haishhh.....

rhapsody LiN said...

ahaha... sy pon gne mxs brdbnd gak!!
line ikot mood.. klu ok tu ok la. klu gelong tu tensyen gak.
:p

Unknown said...

Maxis BBand sekarang klu dh exceed limit yg terus blok ka? sb macam aku baru beli tahun lepas dia kata tak akan block, tp reduce speed saje, pakai 2 bulan orait betul reduce, pastu bulan ke-3, terus block, aku tanya kenapa, dia kata maxis dh tukar terms eh eh bleh plak mcm tu.. lusa terus aku g terminate.

Anonymous said...

kat umah aku, dg yang rm 48 sebulan tuh lagi laju drpd celcom dan juga maxis. umah aku tingkat 14 kat ampang.. hehehe..

try guna dg..

BudakHitam said...

waa..bile la aku nak berdikari ni..hmmm..kah3..aku kongsi dgn kwn pasang streamyx

Unknown said...

makin hangat dlm ruagan komen ni :)...bagi aku semua produk tak perfect 100%...broadband ni ikut kepada kawasan korang tinggal n access user dalam satu² masa...

Zie said...

Line HSDPA, tpi speed area 200kbps je. kalau nsb baik smpai la juga 1.4mbps.. kalau dah slow tu, xda mood nak update blog.. lgipun datacentre pun slalu down. entah knapa..

drsshk said...

terbaik kan maxis brodbeng! xDD
setakat ni, aku sangat berpuas hati! syang giler yang x register lagi sebab promosi nyer tempoh dah habis. hehehe

Unknown said...

maxis ok mmg ok.. tp quata die amatlah menyakitkan.. sikit sgt.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...