Saturday, August 13, 2011

Kuih Muih Di Bulan Ramadhan


Bile pergi je ke bazar ramadhan, semestinya kuih muih ni menjadi kemestian sebagai juadah untuk berbuka puasa...kuih muih di bazar ramadhan ni dari segi rasa, warna, rupebentuk ade bermacam² jenis untuk dipilih...memang rambang mata lah kalo nak pilih, tapi yang paling menarik bagi aku adalah nama² kuih yang diorang pilih ni ade maksud yang tersendiri...jadi aku senaraikan beberapa kuih muih yang biasanya ada di bazar ramadhan berserta dengan maksudnya...

Kuih gangster = Lompat Tikam
Kuih lembap = Kuih Siput
Kuih seksi = Puteri Mandi
Kuih yang bangun sendiri = Kuih Bangkit
Kuih keji = Taik Itik
Kuih tenteram= Kuih Makmur
Kuih cute = Cek Mek Molek
Kuih alim = Kuih Ketayap
Kuih penyakit lelaki kronik = Batang Buruk
Kuih dalam zoo = Badak Berendam
Kuih awet muda = Seri Muka
Kuih orang tak mandi = Kuih Bau-lu



2 comments:

Muhammad Burn said...

cari puding jagung kt bazar tak jumpa2. ngidam dah ni.

Myvitrd said...

wah meriah kuih tu bro.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...