Friday, April 16, 2010

Cuti Yang Panjang






Sempena cuti menyambut Melaka Bandaraya Bersejarah ni, aku pun tak lepaskan peluang ambik cuti rehat panjang sikit balik ke Johor....tahun ni ade lah tahun yang ke-7 Melaka meyambut hari sebagai Melaka Bandaraya Bersejarah, sama rupenya dengan usia aku bermastautin di Melaka...malam sambutan kat Melaka macam biasa lah meriah dengan sambutan Gendang Warisan yang diadakan di Dataran Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah(MBMB)....kebetulan malam tu aku lalu kat situ, ramainya umat manusia kat situ...sampaikan anak sulung aku pun nak meraikan bersama dengan diorang ni....tapi keadaan tak mengizinkan, jadi aku drive terus balik ke rumah untuk persediaan balik ke Johor esok pagi....


Esok paginya lepas solat subuh, aku sambung tido balik sebab malam tadi on line hingga lewat pagi....sedar² wife aku kejutkan untuk kemaskan barang² masuk dalam keta....sebelum tu kawan opis aku Azmi dah sms kejutkan aku bangun sebab nak bagi aku buku modul PHP, ade lagi seminggu je masa yang ade untuk aku study modul² ni...insyallah minggu depan sempat lagi aku study, jadi aku beritau minggu depan je lah aku ambik buku modul PHP tu dan kirim ole² dari Cameron Highlands....

Sebelum masuk highway tu aku dan family singgah breakfast kat Taman Mini Malaysia, lama dah tak pekena keaw tiaw basah yang jadi feberet aku dan wife....abis breakfast je terus masuk Tol Ayer Keroh drive balik ke kampung mertua aku di Johor....dalam 2 jam aku selamat sampai ke destinasi kampung mertua aku, sebelum tu aku dah sms Ustad Wan suruh temankan aku tukar tayar kereta kat Kluang lepas dia habis keje pukul 5....petang tu plan nak tukar tayar kereta dibatalkan sebab aku tertido, xpe lah esok ari jumaat boleh aku gegar lagi kesana....tu pun kalo aku rajin lah nak gerak ke Kluang....

Malam ni plan nak pegi ngeteh jap dengan Ustad Wan, lama dah tak sembang jumpe dengan dia....tempat dah ditetap kan di jalan Air Hitam Kampung Batu 7....aku macam biasalah round dua tiga kali mesti baru jumpe tempat yang nak dituju tu....malam tu sembang macam² topik yang kuar, tambah lagi dua kaki ngeteh malam tu....sorang tu Pak Mus merangkap Ustad Wan punye pakcik dan yang sorang lagi tu aku tak ingat sape nama dia....tak sedar aku lepak kat situ sampai 2 pagi, owner kedai ni pun dah kemas², jadi perbincangan ni di tangguh kan lah dulu pada hari yang lain dulu....sebab aku pun dah mengantuk nak balik umah....


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...