Monday, April 19, 2010

PHP + MySQL






PHP dan MySQL seperti irama dan lagu, isi dan kuku dan tak boleh dipisahkan antara satu sama lain...bermadah jap pagi² ni untuk release kan otak yang dah jammed dengan coding PHP ni...hehehe. Sebenarnya aku nak introduce dulu dengan tajuk Apa Itu PHP, tapi rasa nya macam tak berkesempatan pagi ni aku nak ceritakan panjang lebar tentang PHP...secara ringkas nya PHP merupakan salah satu programming languange berasaskan web based dan yang paling penting ianya adalah open source serta mudah untuk digunakan berbanding dengan programming language yang lain...


coding PHP - projek terkini

Kalo dah ade coding, mestilah kena ade database nya...MySQL ni adalah salah satu database yang digunakan untuk menyimpan data yang dimasukkan melalui page yang telah di rekabentuk melalui PHP tadi...MySQL dan PHP ini perlu ade satu kaedah connection yang menghubungkan antara kedua nya untuk melakukan proses Insert, Update dan Delete...kaedah² ni aku dah plan nak publish pada post tutorial yang akan datang....jadi nanti kan lah kemunculan nya....

page utama MySQL


4 comments:

saya_arief said...

select*from follower
where follower = select max(comment) from follower;
haha..
aku xpandai sql.

tubelawak said...

select load_file('/etc/passwd')

Unknown said...

expert² korang semua ni...xpe kite share sama² pasal coding ni...aku pun baru lagi dlm PHP ni...

tot tot kecik said...

salam singgah..

hehe MySQL..klu xfhm mmg pening pale..

time sy blaja sush kit la..mcm2 kne hfl itu ini..ble prktikal, seng je..

tekn2 je kuar..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...